"A barátság nem azért van, hogy valamit kapjunk, hanem hogy lehetőségünk legyen adni"

2013. április 25., csütörtök

A Bűn



Én bűnös vagyok.
Vér és háború van bennem,
Mindennap meghalok,
Mindig egy kicsit gyilkolok.
Sőt maga a bűn vagyok.
Anyám, rossz gyermeket éltetsz!
Apám, rossz gyermeket etetsz!
Mellettem sár kenődik hamuval,
kegyetlen tüzek égette hamuval.
S sötét felhő gyülekszik felém,
Vigyázz, téged is utolér!
mert bűnös vagyok!
Feledj! Ne akarj engem.
A halál a holtak ünnepe,
De nem tudom még,
számomra bánat, vagy ünnep?!
Hol csodálva tekintem, hogy
A vörös folyó utat tör előre,
Hol a szenvedés bájos sikolya
édesen csendül fülemben,
ott beteg a lélek.. félek.
Én megtestesítem a bűnt, magát!
De ott vagyok minden szemben.
S minden fájdalomban,
kielégült sóhajban,
patak, sós könnyben,
mindenhol.
Hát akkor szeress? Engem tudnál?
Nem! Ne! Inkább feledj!
Ne csüggedj, minden elmúlik,
A holtak üdvözlik a halált,
Az élő a születést, én csak várok.
mi lesz, ha?
Ha a bűnös nyer, s a bűn meghal?
Mindenki bűnös lesz, s a bűn már nem bűn?!
Mi lesz akkor?
Ha a most is természetes halál
még igazibb lesz…s a bűn.
A bűn meghal. Elfeledjük.
De én bűnös vagyok.
Zavaros gondolataim megölnek…
embereket. Kicsit szaggat, kicsit fáj,
de a gyönyör úgyis nyer.
Könny, vér, panasz,
Az élet szép.. nincs panasz.
A bűnös én vagyok,
Feledj vagy fuss!
Anyám, kit teremtettél?
Apám, mért így neveltél?
Ki vagyok én? Bűn a nevem?
Vagy csak bűnös vagyok.
A halál a holtak ünnepe
Az élők a születést, én
a halált üdvözlöm.
Égig nyúló hangon kiáltom:
Maga a bűn, én vagyok!


2013. április 24.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése