"A barátság nem azért van, hogy valamit kapjunk, hanem hogy lehetőségünk legyen adni"

2012. március 9., péntek

Bocsánat kérés

Nem voltál egy szőke herceg fehér lovon,
nem voltál oda, ha megcsókolhattad arcom.
nem adtál jót, örömöt, csak bánatot,
s nem szerelmet kértél, csak egy szót: vállalom.

Most a gyűlölet szikrái vannak szememben.
Nem. egykor szerettelek..én nem gyűlöllek,
Fáj. égetően szúr..ott bent..szilánkos szívem.
Mar, tép sok emlék..oda egy élet, mit tettél?

Még győzködtem magam: nem lesz semmi baj,
S te addig élvezted, hogy szavaim érted aggódnak.
Törődésre vágytál, tőlem kaptál szépet, s jókat,
Tőled meg sírás és vita..ez volt a válasz.

De ha tetszik, én kedvedre teszek.
S bár így először hazudnék neked,
De hogy boldog légy: elnézést!
Ne haragudj, bocsáss meg. Mindenért, hogy szerettelek,

Minden napért, mikor veled voltam,
Minden óráért, mikor kezed fogtam,
Minden percért, mikor miattad otthonról ellógtam,
S minden pillanatért, mikor kimondtam: a szerelmem vagy.

Elnézést, hogy mikor bántottál, elmentem,
Elnézést, hogy a bajban mégis nyújtottam a kezem.
Bocsásd meg az összes csókom, ölelésem,
S kérlek bocsásd meg az elrabolt idődet!

Adj nyugalmat lelkemnek végre!
Csak mondd ki az igazságot, s a nevem!
De még súgd halkan a nagy hazugságot:
„szerettelek Zsófi, most is hiányzol”

Könny gördül a papírra.
Elcsorbul a lány vigyora.
Felszakadtak a régi sebek,
A nóta íródik, még befejezetlen.

Ne haragudj, hogy hatni akartam rád,
Bocsásd meg nekem, hogy miattam nem változtál.
Elnézést kérek, hogy ismerlek,
Kérlek. Bocsásd meg az életed, s minden jó vétkem!

Adj egy intő tekintetet,
Hogy elfogadod bocsánat kérésemet.
Nem akarok ezután tőled semmit..
Hagyd, hogy elmenjek, majd a gondolat repít.

De most kérlek légy őszinte!
Csak most. most még bízok benned.
Előbb hazudj, hogy megérte..
S végül mondd ki: nem szerettelek.



2012. március 9.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése