"A barátság nem azért van, hogy valamit kapjunk, hanem hogy lehetőségünk legyen adni"

2010. szeptember 24., péntek

Egy álom eredménye.

Egyedül

Csendben várom halálom
Kuporogva, mélyen alszok.
Hirtelen dübörgésre ébredek,
Fejemet felkapom, vajon ki lehet?!

Félve nézek jobbra-balra,
Az idegen után kutatva.
De csak dermesztő hideg,
Fehér lehelet, ez minden.

Szívem egyre hevesebben ver,
Rémisztő most az egyedül lét, félek…
Azt hittem a magány jobb lesz,
De most szembesülök a ténnyel: nem.

De mi történt? Ki van itt?
Hátam mögül érzek valakit.
Hallom , ahogy halkan liheg,
Ahogy lassan dübörög a szíve.

Most itt van. Fülembe suttog lágyan,
Szememből könny csordul, a félelem eláraszt.
Hátra néznék, ki lehet az,
De nem merek, csak sírok, szótlan!

Nem értem mit mond,
Süvít, ordít, de én csak imádkozom.
Egymagam kuporgok,
A sós csepp már arcomra fagyott.

Elkapott! Jeges karjaival összefon,
Összeroppant, széttép, eldob.
Egy nagy fehér felhő távozik,
Az utolsó itt, mi létemet jelzi.

De most meleget érzek,
A kezemet fogja valami fényes.
Látom magam. Szemem nyitva.
Holtan fekszem, egyedül maradtam.

/2010.szept.21./

Akkor épp magányosan éreztem magam, pedig boldog voltam. Valami mégis megihlette bennem ezt a verset, és a mai napig fogalmam nincs, hogy mi lehetett az a valami... 
Alapból úgy indult a kép, melyet szavakkal festettem le, hogy az troli újszegedi végállomásának buszmegállójában összekuporogva vacogok, fagyoskodok egyedül, kimerülten, félve. Mert hogy elszöktem hazulról. El, a terhek elől, úgy gondolván, ez a fajta kicsapongás majd segít rajtam. De mikor már nem volt mit tennem, mert nem mehettem vissza, egymagam maradtam. Majd elhatároztam mit van mit tenni, várom a halálom, hisz az előbb utóbb úgy is bekövetkezik.
Mikor a versben elkezdem azt leírni, hogy valaki jön...ott már haldokoltam, és csak a magány ébresztett fel egy pillanatra majd küldött el örökre a feledésbe..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése